DSG 1.4- proszę o informację

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • prezesm
    Classic
    • 2011
    • 9

    DSG 1.4- proszę o informację

    Podpowiedź, porównaj z innymi modelami w sklepie. Jak mają to samo, to znaczy ze to po prostu tania konstrukcja, plastiki cienkie i mało ich. Asus A52 to chyba taki tani laptop. Jak te w sklepie są lepsze to można reklamować.

    Kiedyś za najtańszego laptopa płaciło sie 4000 , a teraz 1400!.

    Mam w domu takiego miękkiego Acera z 2006 roku, którego kupiłem za 4000 (tam był trick z nakklejaniem podkładek w środku jak już sie laptopa rozkręci, ale to chyba łamie gwarancję). Teraz podobny jest za 1499. Twardsze klawiatury zazwyczaj w droższych laptopach.
  • driven22
    Drive
    • 2010
    • 61

    #2
    DSG 1.4- proszę o informację

    Witam,

    Mam zamówioną Octavie 1.4 z DSG, jedank po szersze lekturze mam obiekcje. W związku z tym mam pytanie do posiadających takie autko (niestety nie ma nigdzie dema z DSG i 1.4)
    1. Jadę 60 rozumiem że DSG wrzuca 7 bieg (tryb D), czyli pewnie obroty są koło 1000-1200 (w manualu u mnie słychać wtedy buczenie, widać że dla silnika są to oboty o ok 200 za małe) Jak wygląda to w praktyce, czy przy delikatnym dodawaniu gazu dalej automat będzie trzymał na 7 biegu czy od razu redukuje ? Przy mocniejszym wciśnięciu wiem że zredukuje, ale co się dzieje przy delikatnym? (buczy i powoli przyspiesza czy jednak redukuje o 1 czy 2 biegi?)

    2. Jadę np 70 km/h chcę wyprzedzić, wciskam pedał w podłogę aby zredukował, ile faktycznie to trwa bo czytałem różne opinie rozsiane po sieci.

    Proszę o jakieś opinie, bo mi to spać nie daje, a ponad 70 tys. to dla mnie duże pieniądze i nie chciałbym się wrobić. Jeżeli są jakieś upierdliwe właściwości tej skrzyni to też będę wdzięczny za każdą informację.

    Komentarz

    • Yarwa
      Elegance
      • 2010
      • 915
      • BMW

      #3
      jak ci bardzo zależy na jeżdzie próbnej takim autem to jest we Wrocławiu i Legnicy, ale to niestety jest kawałek drogi od ciebie. Sam zamierzam zamówić taki zestaw i właśnie w piątek testowałem 1.4tsi + dsg i powiem ci że moej odczucia były pozytywne, pomijając to że lewa noga ciągle szukała sprzęgła. Jak dla mnie silnik nie zamulał a dsg świetnie dawała sobie radę. Moja opinia jest w przyrównaniu do 1.9tdi gdyż w chwili obecnej takim silnik użytkuję. Chociaż wiadomo w moim tdi spalanie 2l mniejsze.

      Komentarz

      • Michał725
        Classic
        • 2010
        • 32

        #4
        Żeby sprawdzić 1.4 tsi z DSG wybrałem się do salonu VW. Nie ma mowy o żadnym buczeniu. Przy spokojnej jeździe obroty spadają ale raczej nie niżej niż 1200 - 1300. Nie wiem jak jest przy 60 ale jeśli przy 70km/h gdy naciśniesz gaz minimalnie to redukcji nie będzie. Przy mocniejszym wciśnięciu gazu ilość zredukowanych biegów zależy od stopnia jego wychylenia. O redukcje bądź spokojny, DSG robi to naprawdę sprawnie i szybciej niż dobry kierowca z manualem, szczególnie gdy trzeba zredukować np z 6-ki na 4-kę.

        Komentarz

        • driven22
          Drive
          • 2010
          • 61

          #5
          Nawet na tym forum znalazłem opinie, że obroty jadąc spokojnie spadają tak nisko że słychać buczenie, ktoś tez napisał że musi trącać pedał gazu żeby zredukował o 1 czy 2 biegi bo za niskie obroty ma silnik (chodzi mi o takie typową jazdę po mieście czyli 50-60 i światła). Bardzo mnie to zaniepokoiło. Szukałem jakiegoś salonu Skody co by miał demo DSG - nie ma takiej opcji, w VW dzwoniłem do 2 salonów- nie ma takiej opcji. Niestety rozmawiając z handlowcami nie mogę się żadnych szczegółów dowiedzieć (nie wiem na ile oni jeździli z DSG a na ile słyszeli tylko na szkoleniu). Wkurzająca sprawa bo kupuje się autko za ponad 70 tys i właściwie kot w worku. Zamówiłem DSG co by żonka nie musiała się męczyć,ale w wiekszości jeździć będę ja. ale takie mity i kity krążą po sieci, że nie sposób wyrobić sobie zdania co do DSG. Pozdrawiam i czekam na wszelkie informacje, na pewno przydadzą się też innym kupującym.

          Komentarz

          • Yarek
            Elegance
            • 2005
            • 992

            #6
            Zamieszczone przez driven22
            Proszę o jakieś opinie, bo mi to spać nie daje, a ponad 70 tys. to dla mnie duże pieniądze i nie chciałbym się wrobić. Jeżeli są jakieś upierdliwe właściwości tej skrzyni to też będę wdzięczny za każdą informację.
            Moim zdaniem musisz się przejechać przed zakupem, żadne odpowiedzi na forum nie dadzą Ci pewności czy będziesz zadowolony po zakupie.
            . pzdr Jarek
            aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

            Komentarz

            • driven22
              Drive
              • 2010
              • 61

              #7
              Chciałem się przejechać - ale nie ma takiego auta DEMO. Dlatego pozostało mi zapytać osób które jeżdżą na codzień 1.4 DSG.

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #8
                Zamieszczone przez driven22
                Chciałem się przejechać - ale nie ma takiego auta DEMO. Dlatego pozostało mi zapytać osób które jeżdżą na codzień 1.4 DSG.
                może któryś z już jeżdżących dałby się "bryknąć" :idea:
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • lisek1981
                  Drive
                  • 2010
                  • 69

                  #9
                  driven22, ja bym zdecydowanie nie rezygnowal z tego dobrodziejstwa, a juz szczegolnie wtedy, gdy wiekszosc czasu bedziesz jezdzil po miescie.

                  Co do postawionych pytan:

                  1. Skrzynia raczej nie schodzi ponizej 1200 rpm, a jesli juz to po paru sekundach zrzuci bieg zeby podniesc obroty. Jesli jedziesz ze stala predkoscia, powiedzmy te 60 na 7 biegu, to bedziesz sie tak toczyl i biegi nie beda zmieniane. Oczywiscie musisz delikatnie cisnac gaz, inaczej przy zamknietej przepustnicy auto zacznie hamowac i w pewnym momencie skrzynia bedzie musiala zaczac redukowac aby nie zadusic silnika. Jak mocniej przycisniesz to po 1 sek masz 2 biegi w dol i ogien. Jak chcesz delikatnie przyspieszyc to mozesz zostac na tym samym biegu, jednak jest zdecydowanie wieksza szansa, ze zredukuje -1 w dol. Wszystko zalezy jak gwaltownie nacisniesz gaz. Pamietaj, ze skrzynia nie ma oczu i to wlasnie ruchami pedalu gazu przekazujesz jej informacje czego oczekujesz. Zadnego buczenia nie zaobserwowalem.

                  2. W trybie D ok. 1 sek. moze pare dziesiatych mniej lub wiecej. Nie testowalem ze stoperem. Cos jak wciskasz, mrugasz oczami i masz -2 w dol. W trybie S pewnie jeszcze szybciej, na pewno nie gorzej.

                  Upierdliwosci ? Jak mozesz to zamow Auto-Hold. W korku nie musisz trzymac nogi na hamulcu (zaciagniecie recznego nie pomaga). Poza tym bajka.

                  Jakby co poogladaj sobie filmiki na youtube, w razie czego wpadaj do Wrocka na testy.
                  Pozdrawiam
                  Grzesiek

                  Obecnie śmigam: Skoda Superb II 1.8TSI DSG Platinum
                  Średnie spalanie: | Smarowanie zapewnia

                  Komentarz

                  • majkel123
                    Rider
                    • 2010
                    • 570

                    #10
                    lisek1981,

                    Czy spalanie z podpisu jest Superbowe :shock:
                    Arctic 1.8 TSI DSG7

                    Komentarz

                    • lisek1981
                      Drive
                      • 2010
                      • 69

                      #11
                      Zamieszczone przez majkel123
                      lisek1981,

                      Czy spalanie z podpisu jest Superbowe :shock:
                      tak, ale te widoczne 6,37 to srednia z tras, glownie Wrocek-Wawa-Wrocek. Zupelnie zapomnialem o aktualizacji ops: Ostatnio kulalem sie wylacznie po miescie, wiec wynik zdecydowanie podskoczy.

                      Ogolnie jakby kogos interesowalo spalanie 1.8 TSI z DSG:
                      - poza miastem srednio 6,0 (skacze miedzy 5 a 7)
                      - ekspresowa na tempomacie 5-6
                      - autostrada 120-130 na tempomacie 6-7
                      - miasto miedzy 8 a 12 (srednia blizej 11)
                      Pozdrawiam
                      Grzesiek

                      Obecnie śmigam: Skoda Superb II 1.8TSI DSG Platinum
                      Średnie spalanie: | Smarowanie zapewnia

                      Komentarz

                      • keraj998
                        Rider
                        • 2008
                        • 359
                        • Volkswagen

                        #12
                        skrzynia DSG całkiem fajnie działa ale pozostaje pewna wątpliwość :shock: :

                        coraz częściej pojawiają się podobne opinie na forach VAG :cry:
                        "Uczciwy człowiek szuka prawdy, kłamca jest patologicznie wszechwiedzący"

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #13
                          Zamieszczone przez keraj998
                          skrzynia DSG całkiem fajnie działa ale pozostaje pewna wątpliwość :
                          ale jaka wątpliwość, że komus coś tam stukało, wymienił śruby albo nie i jeździ dalej?
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • arekban
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 208

                            #14
                            Zamieszczone przez keraj998
                            skrzynia DSG całkiem fajnie działa ale pozostaje pewna wątpliwość :shock: :

                            coraz częściej pojawiają się podobne opinie na forach VAG :cry:
                            Kolego - takie wątki pojawiają się raczej z niepewności i przewrażliwienia nowych użytkowników - takich jak ja. Wsłuchujemy się w swoje nowa auta i "szukamy dziury w całym"
                            Do tej pory nie słyszałem aby komuś padła całkowicie skrzynia DSG, a paść może jak wszystko co nowe i bardzo skomplikowane.

                            Na pocieszenie - w razie zajechania skrzyni ceny używanych są juz powoli akceptowalne.

                            Komentarz

                            • driven22
                              Drive
                              • 2010
                              • 61

                              #15
                              Ludzie maja wątpliwości, gdyz brak u sprzedawców democarów, żeby sprawdzić jak to jeździ. Długi czesałem fora żeby się dowiedziec jak to wygląda i jakieś 50% to totalne bajki wypisane. Zaczynają tworzyć się pewne mity itd. Za jakieś 2-3 lata pewnie DSG i klonów będzie już bardzo dużo. Widzę że na allu skrzynie mają już w miarę rozsądne ceny, w razie większych problemów.

                              Komentarz

                              • Yarwa
                                Elegance
                                • 2010
                                • 915
                                • BMW

                                #16
                                Zamieszczone przez lisek1981
                                Jak mozesz to zamow Auto-Hold. W korku nie musisz trzymac nogi na hamulcu (zaciagniecie recznego nie pomaga)
                                lisek1981 a ty masz Auto-Hold u siebie? w cenniku skody nie widzę, czy skoda jako Auto-Hold rozumie system HHC?

                                Komentarz

                                • kubazak
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 146

                                  #17
                                  przy delikatnym przyspieszaniu nie będzie zbijał biegu.

                                  Komentarz

                                  • Karpie
                                    Drive
                                    • 2009
                                    • 53

                                    #18
                                    Faktycznie trochę jak dla mnie za nisko trzyma obroty i przy lekkim wciśnięciu gazu nie zrzuca biegu (trochę buczy) :x . Ale już się przyzwycziłem i trochę mocniej wciskam pedał gazu. To wszystko chyba przez ekologię, ale mam wątpliwości, czy faktycznie podczas takiego przyspieszania na niskich obrotach silnik pali mniej niż po redukcji biegu.
                                    Po przejechaniu 10 tys. km (jakieś 80% po mieście), nie zamieniiłbym skrzyni DSG na jakąś inną, jest to wygoda niesamowita 8)
                                    1.4TSI + DSG Biała

                                    Komentarz

                                    • lisek1981
                                      Drive
                                      • 2010
                                      • 69

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Yarwa
                                      Zamieszczone przez lisek1981
                                      Jak mozesz to zamow Auto-Hold. W korku nie musisz trzymac nogi na hamulcu (zaciagniecie recznego nie pomaga)
                                      lisek1981 a ty masz Auto-Hold u siebie? w cenniku skody nie widzę, czy skoda jako Auto-Hold rozumie system HHC?
                                      ja niestety nie mam i bardzo zaluje. Ale nie mialem wplywu na decyzje, bo bralem gotowe auto. W cennikach Skody faktycznie tego nie ma, jest za to w Passacie CC, byc moze takze zwyklym. Nazywa sie to Elektromechaniczny hamulec postojowy z funkcja Auto-Hold. Aktywujesz to przyciskiem i potem jak sie zatrzymasz to auto stoi dopoki nie nacisniesz na gaz. HHC to cos bliskiego -> Hill Holder Controll, wspomaga ruszanie pod gore w ten sposob, ze po odpuszczeniu hamulca noznego trzyma auto nieruchomo jeszcze pare sekund tak, aby byl czas spokojnie przelozyc noge na gaz. Zatem w HHC tylko pod gore i tylko pare sekund, w AutoHold w kazdych warunkach i do kiedy chcesz.
                                      Pozdrawiam
                                      Grzesiek

                                      Obecnie śmigam: Skoda Superb II 1.8TSI DSG Platinum
                                      Średnie spalanie: | Smarowanie zapewnia

                                      Komentarz

                                      • Enriquez
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 7685
                                        • Superb III (3V3)

                                        #20
                                        Funkcję Auto Hold załatwia odpowiedni sterownik ABS i umiejętne kodowanie
                                        Pozdrawiam
                                        Marcin

                                        Komentarz

                                        • Yarwa
                                          Elegance
                                          • 2010
                                          • 915
                                          • BMW

                                          #21
                                          No właśnie wiem że w Pasku można takie coś zamówić. Widzę, że trzeba będze się zgłosić do kolegi Enriquez jak już zakupię Octę, co by aktywować Auto Hold. Sory za OT.

                                          Komentarz

                                          • Morgoth
                                            L&K
                                            • 2010
                                            • 1116

                                            #22
                                            driven22

                                            Pkt 1.
                                            Nie ma problemu ze zbyt niskimi obrotami, DSG samo dba o to żeby nie było za nisko. Przy delikatnym dodawaniu gazu, auto delikatnie przyspiesza i nie redukuje biegu. Jak chcesz szybciej odejść, to wciskasz gaz do ~połowy (redukcja), albo i głębiej (jeszcze większa redukcja )

                                            Pkt 2.
                                            Zastanawia się jakąś sekundę, może nieco więcej, to się da wyczuć. Automatyka IMO sprawdza czy się nie rozmyśliłeś i do jakiego biegu ma zredukować. Z praktyki na trasie wiem, że wystarczy w odpowiednim momencie depnąć gaz - tak na sekundę przed właściwym manewrem - i w momencie "wyskoczenia" zza zawalidrogi jadącego przed Tobą, masz już odpowiedni ciąg żeby go sprawnie minąć.

                                            Lepsza zabawa jest gdy dokupisz kierownicę z manetkami, albo przed manewrem zmienisz na tryb S.

                                            Auto-Hold
                                            Mógłby się przydać, ale spokojnie obejdziesz się bez. Jeżdżąc z DSG człowiek się przyzwyczaja do trzymania nogi na hamulcu i wcale to mi nie przeszkadza, małżonka też nie narzeka. Gdy stoję dłużej na płaskim, to wrzucam N, jak na pochyłym N + hamulec ręczny, albo gaszę silnik (mam po drodze przejazdy kolejowe trzymające samochody bardzo długo, przepuszczające nawet 3 pociągi bez podnoszenia szlabanów).

                                            Ruszając pod górkę spokojnie zdarzysz przenieść nogę z hamulca na gaz, bo DSG trzyma auto w miejscu (przy zdjęciu nogi z hamulca na płaskim, auto zaczyna "pełznąć").

                                            Spalanie z DSG jest niższe (tak mówią też dane fabryczne), co potwierdza moje doświadczenie. IMHO w każdym możliwym momencie jazdy DSG wrzuca najwyższy możliwy bieg, przez co silnik pracuje przy niskich obrotach (= mało pali)
                                            Morgoth

                                            Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                                            G.B.Show

                                            Komentarz

                                            • driven22
                                              Drive
                                              • 2010
                                              • 61

                                              #23
                                              Dzięki wszystkim za cenne informacje

                                              Komentarz

                                              • tomek
                                                L&K
                                                • 2005
                                                • 1078

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Morgoth
                                                Automatyka IMO sprawdza czy się nie rozmyśliłeś i do jakiego biegu ma zredukować
                                                Nikt się nie namyśla, tylko po prostu automat potrzebuje chwilę na zmianę biegu w sytuacji gdy nie jest na to przygotowany.
                                                Zamieszczone przez Morgoth
                                                albo gaszę silnik
                                                Mam nadzieję, że obowiązkowo z zaciągniętym ręcznym. :diabelski_usmiech
                                                O2FL RS | S2 | F2

                                                Komentarz

                                                • Karpie
                                                  Drive
                                                  • 2009
                                                  • 53

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Enriquez
                                                  Funkcję Auto Hold załatwia odpowiedni sterownik ABS i umiejętne kodowanie
                                                  Jakieś szczegóły?
                                                  1.4TSI + DSG Biała

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...